چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
افتتاحیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: با اتحاد همه مسلمانان جهان می‌توان رژیم غاصب صهیونستی را شکست داد و به فرموده مقام معظم رهبری از روی کره خاکی محو و نابود خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران که در مدرسه علمیه فاطمیه برگزار شد، با عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: با اتحاد همه مسلمانان جهان می‌توان رژیم غاصب صهیونستی را شکست داد و به فرموده مقام معظم رهبری از روی کره خاکی محو و نابود خواهند شد.

امام جمعه قزوین، بیان کرد: علم و عالم مقام بسیار بالاتری از عبد و عابد دارند و عبادت به همراه علم ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند و طبق روایات خداوند اگر برای بنده‌اش خیر بخواهد او را عالم می‌کند و آن علمی این جایگاه ویژه را دارد که همراه عمل باشد، علم بدون عمل هم ارزش ندارد و اگر علم همراه عمل شود عالم تاثیر نفس دارد، مثل امام خمینی(ره) که با تاثیر نفس توانست مردم را جمع کند و انقلاب کند و مثل شیخ زکزاکی که توانست ده‌ها میلیون نفر را شیعه کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: حالا که ما را در حوزه پذیرفته‌اند، ببینیم که امام صادق(ع) و امام زمان(عج) هم ما را می‌پذیرند و برای پذیرش آنها باید به علمی که از ائمه یاد می‌گیریم همانگونه عمل کنیم و علم فقط به یادگیری نیست، یاد گرفتن فقط جسم علم است و علم روح هم دارد.

وی تصریح کرد: علم نور است و خداوند هرکس را بخواهد هدایت کند نور علم را در دل او قرار می‌دهد، در دل کسی قرار می‌دهد که اخلاص داردریال تقوا و تزکیه نفس دارد و علم باید با بندگی شروع شود و علم فقط با حفظیات نمی‌شود.

وی ابراز کرد: خوشحال هستیم که جمعی دیگر به حوزه علمیه پیوستند و به همه آنها تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم به مدارج عالیه حوزه‌ها برسند و از اساتیدی که در حوزه زحمت می‌کشند و در تربیت طلاب تلاش می‌کنند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha